Avantajele practicarii culturismului. Suplimente nutritive si proteine in culturism.
Culturismul permite izolarea precisa  a grupei musculare implicate in miscare, datorita  aparatelor utilizate: -    permite efectuarea  unor miscari  de recuperare , refacere si uniformizare  a potentialului  unor grupe  musculare  care      au fost traumatizate; -    permite realizarea unor programe  de exercitii in care sa predomine planificarea  unor grupe musculare  deficitare; -    permite relaxarea unor grupe musculare  solicitate anterior, in timp ce  altele sunt  supuse la efort. Alt aspect il reprezinta posibilitatea de a dezvolta calitatile motrice de baza si combinate.  Acest lucru este pozibil  prin dozarea  greutatii cu care  se lucreaza si prin luarea in  considerare a specificului  aparatelor,  a duratei pauzelor dintre repetari, serii, exercitii, a vitezei cu care se efectueaza miscarile.  Cele doua avantaje descrise  anterior dau posibilitatea  formarii unui corp  armonios.  Si prin alte mijloace se poate forma  un corp armonios , din punct de vedere al esteticii, dar nu intr-un timp atat de scurt si nu la nivelul pe care-l ofera  lucrul cu aparate  ori cu greutati. O alta particularitate, la fel de importanta   precum cea referitoare  la o estetica  a corpului,  cea legata  de individualizare, care la randul  ei cuprinde si alte aspecte: -    fiecare participant la sedintele de lucru cu greutati poate evolua independent, daca are un program  prestabilit.      Intructorul are un rol deosebit in faza de initiere, dupa care  va supraveghea activitatea depusa; -    practicantul nu trebuie sa imite pe nimeni, programul  este personalizt  pentru fiecare individ in parte;      nu depinde de un orar prestabilit  la care trebuie sa inceapa sedinta de lucru, cum se practica de obicei  in gimnastica      aerobica; -    dupa o perioada  relativ scurta, in functie de capacitatea fiecaruia de constientizare a exercitiilor  si a efectelor  sale, de      perseverenta cu care a lucrat, fiecare practicant  isi poate  concepe un program  de exercitii  in functie de optiunile si      necesitatile momentului; -    nu depinde  de prezenta, starea  instructorului, de prezenta  unor colegi sau alte aspecte legate de colectivitate. Avantajul prezentat  subliniaza  importanta  individualizarii activitatii si  a posibilitatilor nelimitate pe care le ofera.  Practicarea constanta  a exercitiilor  la aparate ofera  posibilitatea integrarii  in colectiv, a socializarii, tocmai  datorita faptului ca efectuarea programului nu depinde absolut de nimeni, nu exista elementul de  intrecere, nici macar  de mentinere  a unui ritm comun de lucru. Referitor la calitatile motrice,  prin practicarea  exercitiilor la aparate se dezvolta  in special   forta – sub toate formele  de manifestare(in regim de rezistenta, in regim de viteza, specifica, absoluta), viteza  de executie, viteza in regim de forta(exploziva), rezistenta sub diferite forme  in functie de programele  abordate.  Specificul acestei activitati  este dat de dezvoltarea  rezistentei musculare , datorata efortului localizat  la grupe separate de muschi(izolare), care este o particularitate  a lucrului la aparate.  Astfel,  cei cu rezistenta  generala superioara (practicantii de gimnastica aerobica) vor avea capacitatea  de a afectua  un efort pe o durata indelungata, pe cand un practicant  al exercitiilor la aparate va efectua acelasi efort intr-un timp mai scurt, dar cu o intensitate crescuta. Suplimentele nutritive in culturism sunt diferite, o gama foarte larga fiind prezenta in oferta magazinelor online. Poti utiliza proteine, aminoacizi, creatina, glutamina, l-carnitina, arginina si alte suplimente nutritive importante. Diferente evidente se inregistreaza in privinta calitatilor motrice. Astfel,  practicantii gimnasticii aerobice  vor avea un nivel ridicat  de dezvoltare a indemanarii, pe cand culturistii  inregistreaza o dezvoltare  superioara a fortei. La gimnastica aerobica se dezvolta indemanarea  prin efectuarea  exercitiilor  de coordonare a miscarilor  diferitelor segmente  intre ele, prin  educarea  simtului  ritmului, prin armonizarea miscarilor cu ritmul muzicii  sau ce cel impus  de instructor. In cazul lucrului la aparate, aceste elemente nu sunt posibile, majoritatea  miscarilor efectuandu-se  prin intermediul  ghidajelor diferitelor dispozitive. Datorita posibilitatii dozarii precise a efortului, in practicarea exercitiilor la aparate  e prezent atat efortul aerob, cat si cel anaerob.  Trecerea de la  pragul aerob-anaerob se poate produce  intr-n timp scurt, atat  la persoanele antrenate, cat si la cele  neantrenate, prin cresterea greutatii de lucru  in aceeasi  unitate de timp, prin cresterea  numarului de repetari simultan cu timpul de lucru, prin marirea  vitezei de lucru, pastrand aceleasi  particularitati(greutate, numar de repetari) sau prin combinarea  celor prezentate anterior.  Cele aratate mai sus demonstreaza  posibilitatile  mari de trecere de la un efort „cardio”(dupa terminologia curenta) la un efort  muscular. Alt aspect deosebit  de important, oferit  de practicarea exercitiilor  la aparate, este dat de  posibilitatea  efectuarii unor miscari analitice  de recuperare si a unor miscari asimetrice  sau de prevenire, dozate individual.  Astfel, datorita  varietatii mari de aparate  si dispozitive,  se permite implicarea  in miscare a unui numar limitat de  grupe musculare sau a unui segment.  Exercitiile ce se executa  cu segmente simetrice, prin dozarea  diferita  a greutatii, pot solicita  in mod diferentiat grupele musculare  implicate in miscare. Varietatea mare a exercitiilor  posibile la aparatele si dispozitivele  prezente in sali  ofera posibilitatea  programarii  ordinii grupelor  musculare dupa diferite principii:  de sus in jos, alternativ (o grupa lucreaza, cealalta se relaxeaza), antagonist, in circuit, pe grupe musculare. Varietatea  ne ofera posibilitatea stabilirii  unor scopuri diferite, cum ar fi: -    slabirea rapida si mentinerea greutatii; -    mentinerea unui tonus ridicat al musculaturii; -    cresterea musculaturii; -    evidentierea unor grupe musculare; -    dezvoltarea unor calitati motrice;
suplimente-nutritive fitness magazin online suplimente nutritive magazin online suplimente nutritive