Tel: 0724.77.00.44  E-mail: razvan_sindelaru@yahoo.com
TEHNICA MASAJULUI Masajul se practica din cele mai vechi timpuri. Formele de masaj sunt: netezire, framantare, batere, frictiune si vibratie. Masajul are efect pozitiv si se aplica in afectiuni ca: traumatice, reumatice, neurologice, musculare. Imbunatateste circulatia sangvina. Capacitatea de oxigenare a sangelui poate creste cu 10-15% dupa un masaj. In timpul acestuia, vasele de sange se dilata, ceea ce are un efect benefic asupra functionarii organelor interne.  Creste mobilitatea. Masajul are o actiune de stretching asupra muschilor si tesuturilor, ceea ce conduce la mentinerea elasticitatii acestora.  Imbunatateste starea pielii. Stimuleaza functia glandelor sebacee si sudoripare, ceea ce duce la o piele hidratata si curata. Reduce tensiunea musculara. Tensiunea musculara cronica reduce circulatia sangelui si pe aceea limfatica. Masajul relaxeaza muschii obositi sau contractati si ii poate stimula pe aceia slabiti. Ajuta la circulatia limfatica. Limfa are un rol vital pentru sanatatea organismului, acela de a indeparta toxinele din tesuturi. Masajul stimuleaza circulatia acesteia. Echilibreaza sistemul nervos. Il linisteste sau stimuleaza, in functie de efectul dorit.  Ajuta la functia digestiva. Masajul mareste productia de suc gastric, saliva si urina. In timpul acestuia, se intensifica producerea de azot si sare, ce are drept rezultat cresterea ratei metabolice a organismului. STRETCHING-ul  Pentru toti aceia care se afla in cautarea unei metode mai usoare de a-si imbunatatii forma fizica si de a-si tonifica musculatura, stretchingul este solutia. Stretchingul presupunde de un ansamblu de exercitii de incalzire si intindere a musculaturii si a articulatiilor. Acest tip de exercitii pot fi efectuate de persoane de toate varstele, indiferent de forma fizica in care se afla.   De ce sa folosim stretching-ul? Acesta este folositor pentru a preveni accidentarile musculare si pentru tratamentul accidentarilor musculare. Pentru scopul acestei discutii ne vom concentra pe a prevenii.Daca este executat corect,stretching-ul mareste mobilitatea si asta face ca riscul accidentarilor sa scada. Cum sa exersam stretching-ul. Este recomandabil ca stretchingul sa se faca dupa exercitiile de incalzire. Stretchingul face sa creasca fluxul de sange in muschi si mareste mobilitatea ajutand la prevenirea accidentarilor. Stretchingul presupune miscari de intindere a partilor mobile ale ariculatiilor si muschilor. Articulatiile se intind pana aproape de limita maxima permisa. O senzatie usoara de intindere o sa se simta in muschi. Pozitia trebuie mentinuta timp de 15-20 secunde. Nu trebuie intins pana cand se simte o durere persistenta si nu trebuie sa ne balansam in timpul exercitiului. Cu fiecare noua sesiune de stretching muschiul va capata o mai mare mobilitate. Un set de 3-5 exercitii pentru stetching este suficient pentru a va scoate din rutina. Alternati grupe antagoniste.(ex. quadriceps si femural). Este deasemenea idee buna sa incepeti cu gatul si sa cotinuati inspre picioare. Aceasta va avantajeaza in a castiga mobilitate de la grupa musculara antecedenta. Stretching-ul ar trebui facut si dupa antrenament. Aceast lucru ajuta in recuperare si la detensionarea musculaturii. Stretching-ul ar trebui sa fie facut constant pe o perioada destul de mare si ar trebui practicat regulet pentru a nu ne pierde mobilitatea. Unii oameni sunt entuziasmati cand incep un program de stretching dar renunta in doua saptamani pentru ca nu vad nici o imbunatatire.Fiti rabdatori si constinciosi. Dureaza mai mult timp.   Este foarte important sa fiti relaxati in timpul exercitiilor de stretching.Acesta nu ar trebui sa fie un lucru facut pe graba. Nu te gandi la servici si nu te uita la altii cum lucreaza. Atitudinea: ''trebuie sa ma grabesc, fac asta repede si plec'' este neproductiva. Acesta este timpul in care trebuie sa va incetiniti respiratia si sa va eliberati mintea.  
DESPRE MINE   l   GALERIE IMAGINI   l   PROGRAME ANTRENAMENT   l   TAE BO   l   RELAXARE   l   ANATOMIE   l   ALIMENTATIE SI NUTRITIE
Ce inseamna sa fii antrenor?
Suplimente nutritive
Principii aplicate in fitness
ANTRENOR PERSONAL FITNESS AEROBIC CULTURISM BODYBUILDING TAE BO ALIMENTATIE NUTRITIE SLABIRE SANATATE SPORT CONDITIE FIZICA
ANTRENOR PERSONAL FITNESS